23 Nisan 2015 Perşembe

Eşyaların Dönüşüm Hikayeleri 2

       

       Bu koltuğun dönüşüm hikayesi onu bir şenlik için gittiğim köy meydanında görmemle başladı. Köy ahalisinden rica edip istedim.  Seve seve verdiler. Ama koltuk o kadar kötü durumdaydı ki eşim bile umutsuz bakıyordu bu duruma. Zaten benim eşyaları dönüştürme işime pek de alışamamıştı. Samanları dışına çıkmıştı.  Samandan yastık görmüştüm ama koltuk ilk defa görüyordum.


Oturma minderi hariç her yeri saman olan koltuğu maket bıçağıyla kesip   önce eski döşemesinden, sonra samanından ve yıllardır oluşmuş böcek yuvalarından arındırdık. 

Sonra ahşap oyma kısımlarının içine işlemiş topraktan arındırmak için yıkadık. Yıkadıkça  çamur çıktı. Oymaları  da ortaya çıktı.  Sonra bizim mahalledeki döşemeci amcaya emanet ettik. Önce böceklerin oyduğu kısımları bir macunla doldurdu.   Sallanan kısımlarını sağlamlaştırdı.  Boyası cilası döşemesi derken koltuğumuza kavuştuk . 

Şimdi gördüğüm bütün eski koltukları kaplayasım  onarasım yalnızlığından kurtarasım  var ama evde yer kalmadı  artık...
Bir eşyanın daha dönüşüm hikayesi de böylece bitti.
Sevgiler. 





1 yorum:

  1. bu konuda yalniz olmadigima sevindim:))) emeklerinize saglik,
    sevgiler

    YanıtlaSil